SVPR AUTOTROLEJ Rijeka

Autotrolej claniceSINDIKAT VOZAČA I PROMETNIH RADNIKA AUTOTROLEJ - Rijeka
51000 RIJEKA, Školjić 15


Mobitel: +385 98 18 23 297
Mobitel: +385 91 12 13 353

 

Aktivnosti SVPR AUTOTROLEJ Rijeka



Autotrolej

Poštovani,
gledajući Vašu izjavu koju ste dali Novom Listu primoran sam javno reagirati.

Prvo, možete li Vi odgovorno tvrditi da je evidencija rada (taho-listići i vozačke digitalne kartice) 100% ispravna i da se sva nalazi u prostoriji u kojoj se čuvaju?

Drugo, možete li odgovorno tvrditi da vozači-umirovljenici rade mjesečno do 80 sati? Da li možete opravdati pomoću taho listića vozača i digitalnih kartica zadnjih 100000 km na svim autobusima Autotroleja iz kojih bi se vidjelo koliko su stvarno radili vozači-umirovljenici?

Zašto se zataškava prometna nezgoda koja se dogodila prije cca. 1,5 mjeseca u garaži u kojoj je vozač umirovljenik upravljao autobusom i pritom oštetio 4 autobusa (za što kao dokaz posjedujem fotografije) te je i sam bio ozlijeđen pa je po njega došla Hitna pomoć? Kako to da je vozač-umirovljenik sa preko 40 godina vozačkog iskustva uspio uzrokovati takvu prometnu nesreću ako je bio zdrav? Zašto „dopuštate“ da iz Autotroleja odlaze mladi vozači, a zapošljavate umirovljenike? Zar se budućnost Autotroleja temelji na vozačima životne dobi preko 60 godina života?

Da li možete javno pokazati evidenciju rada, taho-listiće i digitalne kartice vozača i platne liste vozača unazad 2 godine i odgovorno tvrditi da vozači ne rade i po 240-250 sati mjesečno?

Zašto se „prisiljava“ vozače da rade „duple smjene“ tj. da rade i po 14-15 sati dnevno? Zar se time ne ugrožava sigurnost putnika, vozača i ostalih sudionika u prometu? Da li možete odgovorno tvrditi da svaki vozač najkasnije sedmi dan bude slobodan, tj. da radi max. 6 dana u tjednu kada mi imamo informacije da pojedini vozači rade i cijeli mjesec s jednim slobodnim danom?

Znate li da će do kraja lipnja većina  vozača imati 250 sati prekovremno što je zakonom i kolektivnim ugovorom maksimalno dozvoljeno za cijelu godinu.
Također zanimljiva je jedna činjenica da vozači koji su zaposleni na određeno vrijeme u zadnjih mjesec dana dobrovoljno daju Otkaz ugovora o radu te ih se ponovno zapošljava nakon 3 dana ( neke odmah i na neodređeno).

Zašto im se za vrijeme otkaznog roka ne dopusti da iskoriste preostali dio godišnjeg odmora za 2015. godinu?!
Na moju inicijativu predsjednik USVPRH, g. Anto Jelić Vas je upozorio da je to kršenje zakona.

Vi ste direktore u pisanom obliku odgovorili da je to laž i teška kleveta. Imam saznanje da je to do danas učinilo najmanje 10 vozača. Vozači koji nisu pristali na to dobivaju ugovore na 2 mjeseca.

Kako je moguće da je nekolicina vozača godišnji odmor za 2015. godinu počelo koristiti iza 1.1. ove godine kad je to po Zakonu o radu strogo zabranjeno? Sami ste svjesni činjenice da u ovom trenutku Autotroleju nedostaje cca. 60-tak vozača. Zašto se ne prorijede vozni redovi da bi postojeći vozači mogli koristiti slobodne dane i godišnje odmore kako ih pripadaju po Zakonu o Radu i Zakonu o mobilnim radnicima? Neka i korisnici usluga prijevoza Autotroleja osjete kao nedostaje vozača te da postojeći vozači više ovako ne mogu raditi!

Ne tražimo ništa više nego što imaju ostali radnici u Hrvatskoj:

1.pravo na godišnji odmor
2.pravo na svoje slobodno vrijeme,vrijeme za obitelj, prijatelje i odmor

Jeste li svjesni da ovim postupcima samo tjerate vozače i situacija postaje sve teža?

Točno je da smo počeli pregovore. Podsjećam Vas da ste na većinu mojih pitanja odgovorili „Provjerit ću“. Jedino što ste poduzeli je da ste prebacili mene nakon 25 godina rada u Autotroleju iz gradskog prometa u prigrad na županijske linije.

Na pitanje što namjeravate učiniti da vozač iskoriste godišnji za 2015. do kraja 6. mjeseca odgovorili ste „Znam da ćete pozvati insprekciju, da ću ja naje... i platit kaznu.“

Plaćanje kazni nije mi ni želja ni cilj već da ljudi iskoriste svoje ljudsko i zakonsko pravo na godišnji odmor. Točno je da ste iskoristili stručne resurse i omogućili nam dobivanje koda 95 u Autotroleju te nismo morali plaćati predavanja u privatnim autoškolama.

No međutim, to nikako ne smanjuje fizičku i psihičku iscrpljenost vozača te broj oboljelih i bolovanja se povećava.

Na prijedlog g. Jelića da razgovaramo s gradonačelnikom odgovorili ste da nas gradonačelnik neće primiti jer mi odmah zovemo novinare.
Povjerenici ostalih sindikata s kojima sam komunicirao obavijestili su me da su njihovi pokušaji razgovora s gradonačelnikom  završavali naputkom da probleme rješavaju s Vama u Autotroleju.

Ukoliko ne poduzmete ništa na rješavanju ovih problema biti ću primoran organizirati štrajk, a vjerojatni sat i dan otkucava sat ispred Gradske knjižnice.

S poštovanjem,
Predsjednik SVPR Autotrolej-Rijeka
Darko Špoljarić

Kako pristupiti?

Prema Statutu USVPRH svaki član Sindikata ima pravo:

  • sudjelovati u sindikalnom radu i aktivnostima,
  • birati i biti biran u sindikalna tijela, osim onih tijela u koja se član imenuje,
  • biti izvješćivan glede aktivnosti i odluka sindikalnih tijela putem svoje povjerenika.
  • inicirati aktivnost, davati prijedloge vezane za rad i programske ciljeve,
  • pravnu i materijalnu pomoć sukladno odredbama ovog Statuta.

Za pristupanje u članstvio sindikata potrebno je ispuniti pristupnicu pripadajućem sindikatu.

FB USVPRH

FB SVPR ZET

FB SVPR Autotrolej Rijeka

Pravna služba

Pravni savjetnik USVPRH je BOŽENKO LOZO, odvjetnik iz Zagreba.

On zastupa članove svih Sindikata članica Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske, u sporovima proisteklim iz radnog odnosa.

Ukoliko Vam je potrebna pravna pomoć ili savjet, kontaktirajte tajništvo Sindikata za više informacija.