Kao prvi čovjek grada, želim što prije sjesti u prvi hrvatski tramvaj i nakon prve vožnje kroz Višnjevac nazdraviti prvim hrvatskim pivom, rekao je Vrkić
Defileom svih tipova tramvaja koji su trenutačno u voznom parku GPP-a ta je tvrtka jučer obilježila svoj 130. rođendan, a povorku tramvaja predvodila je počasna garda Hrvatskog sokola.
Brzinom hoda tako su se od remize, u Hadrijanovoj, do Trga Ante Starčevića provozali najnoviji obnovljeni tramvaj, stari češki model na kojem su temeljeni novi, dugi njemački tramvaj i stara Škoda iz 1926., koja se koristi u turističke svrhe, a iz čije je prikolice svirala limena glazba.
Gradski su se čelnici provozali tramvajem te razgovarali o prošlosti javnog prijevoza u Osijeku, aktualnoj situaciji i planovima. Kao važna povijesna činjenica istaknut je podatak da je konjske tramvaje, koji su prometovali i kroz Tvrđu, Osijek dobio prvi, ne samo u Hrvatskoj nego i u cijeloj regiji.
- Godine 1884. počela je naša duga tradicija, tijekom koje konstantno pokušavamo unaprijediti naš sustav. Mreža je elektrificirana 1926. godine i upravo iz te godine imamo potpuno funkcionalni tramvaj. Tramvaji su iznimno važni jer zahvaljujući njima prigradska naselja postaju dio grada, a troškovi prijevoza značajno se smanjuju. Koliko su tramvaji važni, govori i podatak od 12 milijuna putnika na godišnjoj bazi, od kojih se 70 posto preveze upravo tramvajima - rekao je Alan Brezovac, direktor GPP-a.
Predsjednik Nadzornog odbora GPP-a Anto Đapić naglasio je kako je tramvaj u Osijeku bio prvi organizirani javni prijevoz u Hrvatskoj uopće, a tijekom proteklih je 130 godina “daleko dogurao”.
- Ponosni smo jer je upravo GPP tvrtka koja povezuje grad i njegove građane. Kamo dolazi javni prijevoz, tu je i grad, a to određuje prometnu vizuru grada - rekao je Đapić.
Gradonačelnik Ivan Vrkić istaknuo je kako će prvi tramvaj kroz Višnjevac proći do kraja godine, dodavši kako će biti još projekata i investicija.
- Svi znamo da imamo prvi hrvatski tramvaj, znamo i da imamo prvo hrvatsko pivo. Ja, kao prvi čovjek grada, želim što prije sjesti u prvi hrvatski tramvaj i nakon prve vožnje kroz Višnjevac nazdraviti prvim hrvatskim pivom - rekao je Vrkić.
Ivan SEKOL - GLAS SLAVONIJE
STAROM ŠKODOM iz 1926. UPRAVLJAO VOZAČ IVICA SABOLIĆ
Čast da u svečanom defileu upravlja starom Škodom iz 1926. godine pripala je iskusnom vozaču Ivici Saboliću.
- Drago mi je što sam baš ja odabran za ovu veliku svečanost. Vozio sam praktički sve tipove tramvaja koji su prometovali ulicama Osijeka, a ova je stara Škoda u sasvim solidnom stanju s obzirom na godine - rekao je 57-godišnji Ivica Sabolić, koji ima 35 godina staža u GPP-u, od čega 32 kao vozač.
S druge strane, na čelu kolone bila je Romana Đogaš Kaposta, koja u svojoj 22 godine dugoj vozačkoj karijeri nikada nije vozila tako sporo ulicama grada.
- Zanimljivo je biti dio proslave važnog jubileja za našu tvrtku. Vozila sam polako, uz pratnju sokolske garde, što je bilo svečano i zanimljivo. Inače, tako sporo nisam ulicama grada vozila ni kada sam ostajala u kvaru - u šali kaže Romana Đogaš Kaposta.
Atrakcija u središtu grada
Defile tramvaja, limena glazba i sokolska garda privukli su pozornost velikog broja građana, koji su i fotografirali kolonu koja je bila svojevrsni presjek povijesti GPP-a. Ipak, defile je u nekih izazvao i frustracije jer se kolona kretala brzinom hoda, što je donekle poremetilo redovito prometovanje tramvaja kroz središte. No ako su neki i zakasnili na željeno odredište, imali su dobru “ispričnicu”.
Ivan SEKOL - GLAS SLAVONIJE