Nelogičnost - umirovljenici plaćaju mjesečnu kartu 20 kuna, a nezaposleni čak 50 kuna
Koncesija GPP-a značila bi otpuštanje djelatnika, poskupljenje prijevoza, ukidanje brojnih linija i pravi kaos u javnom prijevozu na području Osijeka, tvrde predstavnici Sindikata vozača i prometnih radnika GPP-a, inače najvećeg od pet sindikata ove gradske tvrtke, koji su odlučili javno progovoriti o ideji privatizacije ove gradske tvrtke.
- Da bi se izišlo s ovakvim prijedlogom, prvo je trebalo načiniti studiju isplativosti i argumentirano reći zašto bi nešto tako bilo bolje za Osijek. U Hrvatskoj nema ni jednog primjera da je netko takvo nešto učinio, a London i Maribor su vrlo brzo nakon takvog pokušaja odustali i vratili prometovanje javnog prijevoza pod gradsku upravu. To jednostavno ne funkcionira jer su tramvajski i autobusni prijevoz neraskidivi. Naime, koliko smo upoznati, ova ideja bi značila da tramvaji ostanu pod gradskom upravom, a autobusi bi se dali u koncesiju. No, što se događa kada nastane zastoj tramvaja? Nama sada odmah uskaču naši autobusi, kako putnici ne bi satima stajali i čekali prijevoz. No, tko bi i po kojoj tarifi uskakao kada bismo ostali bez autobusa. Kako se može izjaviti da bi netko drugi imao računicu u preuzimanju GPP-a, a Grad je nema. To su apsurdne izjave, ali i uvredljive ne samo za djelatnike GPP-a već i za sve građane Osijeka - kaže Miljenko Benc, predsjednik Sindikata i čovjek koji više od 20 godina vozi tramvaj.
Djelatnici GPP-a napominju i kako imaju konkretne ideje kako pomoći da GPP uspješno posluje, ali im smeta činjenica da gradonačelnik Ivica Vrkić s njima ne želi razgovarati. “Predsjednik NO-a GPP-a Anto Đapić obećao je zauzeti se za naša stajališta”, kaže Benc. Stav sindikalista je da se socijalni cenzus za dobivanje subvencioniranih karata mora provesti drugačije.
- Ne može netko tko ima 4000 kuna mirovine plaćati mjesečnu kartu 20 kuna, a nezaposlena osoba koja nema nikakve prihode 50 kuna, dok primjerice radnik koji radi za 2500 kuna plaća punu cijenu mjesečne karte. To nije socijalna osjetljivost - zaključuje dopredsjednik Sindikat Dražen Granoša.
Glas Slavonije - N.Z.Eberhard
1500
kuna navodno bi mogao biti iznos mirovine za koju će biti moguće dobiti povlaštenu mjesečnu kartu
OTVORENO PISMO SVIH PET SINDIKATA
Otvoreno pismo medijima jučer su poslala i preostala četiri sindikata GPP-a. “Kao što je poznato osječkoj javnosti, GPP je proslavio 130 godina postojanja. Sve generacije radnika sudjelovale su u stvaranju ovako značajne gradske tvrtke. Radnici GPP-a najveća su snaga ove tvrtke, a svake godine vozila GPP-a prijeđu milijune kilometara i prevezu 11 milijuna putnika. Molimo sve političke aktere koji odlučuju o sudbini gradskih tvrtki da vode računa o radnicima i svojim građanima”, stoji između ostalog u pismu koje potpisuje svih pet sindikata GPP-a
Zaposleni u GPP-u izričito su protiv davanja tvrtke u koncesiju