Izvješće sa zajedničkog sastanka IO TP i AP
Dubrava održanog 14. travnja 2014. godine
Dana 14. travnja 2014. godine s početkom u 12 sati održan je zajednički sastanak IO TP i AP Dubrava.
Sastanku nazočili:
IO TP Dubrava: M. Barišić, M. Hamidić, D. Matuzalem, V. Pavlek, D. Šatrak, V. Atlija, Z. Vidović
IO AP Dubrava: S Ribić, T. Šupljika, R. Lahnit, I. Matić, I. Dumenčić, V. Taraba
Presjedništvo SVPR: A. Jelić, R. Nikolić
Predstavnici poslodavca: Lj. Žgela, I. Miličević S. Smolčić S. Uglik, D. Butković, M. Pavković, D. Kočet, D. Jakić, S. Poljak, S. Crnički, G. Knežević
Članovi sindikata: J. Zetić, A. Capjak, K. Holub, Z. Kozić, E. Deljak, S. Omeragić, J. Turkeš, F. Knežević, H. Deljak, S. Hrnjić, N. Avgustinović.
U uvodnom dijelu sastanka nazočnima se obratio predsjednik IO TP Dubrava Z. Vidović, pozdravio ih ispred sindikata, te im se zahvalio na odazivu.
Predložio je slijedeći:
DNEVNI RED:
1. Radna problematika
- Aktualno stanje u tramvajskom i autobusnom podsustavu
- Pitanja članstva
2. Izvješće Predsjednika o aktivnostima sindikata
3. Slobodna riječ
Budući nije bilo dopuna predloženom dnevnom redu, isti je prihvaćen, pa se moglo krenuti u raspravu po prvoj točki dnevnog reda.
STANJE NA TRASI:
I dalje imamo vrlo loše stanje pruge na pojedinim dijelovima tramvajske mreže. Vukovarska od Savske do Kruga u katastrofalnom stanju, a i dijelovi pruge u N. Zagrebu, Savskoj, Zvonimirovoj i nakon saniranja u lošem su stanju. Morali smo pitati kada se očekuje saniranje kolosjeka linije 8 u Zapruđu, kao i križanje Draškovićeve i Branimirove u smjeru Aut. kolodvora.
SKRETNICE:
Upozorili smo kako su problemi sa skretničkim postrojenjima obično prisutni na jednim te istim skretnicama, a kritične točke su trg B. Jelačića, Draškovićeva prema Vlaškoj, Kvaternikov trg obe skretnice, te Ilica kod Austrijske u smjeru TBJJ.
Na pobrojane probleme osvrt je napravio Izvršni direktor g. Uglik te rekao kako i dalje za renoviranje pruge nema ugovora, kao i problem osiguravanja potrebitog novca za radove.
SEMAFORSKA REGULACIJA:
Naglasili smo kako ne bi bilo loše poraditi na sinkronizaciji semafora na cijeloj tramvajskoj mreži, a posebice na dijelu kroz N. Zagreb, na dijelu Vukovarske od Držićeve do Žitnjaka, pa i dio Maksimirske od Kvatrića do Dubrave ( posebice zbog sve većeg broja pješačkih semafora). Semaforska regulacija kod S. Mosta nakon ugradnje petlje u semaforski blok nije zadovoljavajuća, što se poduzima u tom pravcu.
Procjene oko ugradnje petlje u semaforski blok kod S. Mosta su još u povojima, u jednom dijelu regulacije smo dobili pozitivan efekt, no morat će mo još pratiti rad semafora i skretnice kako bi smo mogli dati konačno mišljenje, rekao je g. Knežević iz Odjela za sigurnost prometa pri Centru.
AUTOBUSNI PODSUSTAV:
Naglašen je veliki problem naplate voznih karata koji se pojavio od naputka kojim je ulazak u autobuse isključivo na prva vrata. Također se vozači autobusa susreću s problemom negodovanja putnika zbog bahatog ulaska u vozila pripadnika Romske populacije koji kažu kako su oni socijalni slučajevi i da oni ne moraju plaćati prijevoz, a k tome ne posjeduju nikakve iskaznice koje to potvrđuju.
Mišljenja smo kako nema dovoljne edukacije putnika o provedbi naputka za korisnike naših usluga kada je u pitanju ulazak u autobuse isključivo na prva vrata. Isto tako se događa da srednjoškolci na silu otvaraju pojedina vrata na vozilima kako bi što prije izašli iz autobusa.
Upućen je i prijedlog upravi za ugradnju dodatnog validatora s lijeve strane, a zbog bržeg ulaska putnika u vozilo. Također vozači nisu sigurni da li mogu u slučaju neplaćanja vozne karte zaustaviti vozilo i pozvati policiju.
Odgovore na ova pitanja i probleme osvrt je napravila zamjenica direktora gđa. Lj. Žgela koja kaže da većina putnika posjeduje voznu kartu, te da se zbog napada ili ometanja vozača u obavljanju posla može zatražiti intervencija policije, ali da u pravilniku nigdje ne stoji da zbog ne plaćanja vozne karte vozač treba pozvati policiju. U kontekstu s ovom problematikom naglasila je kako se priprema zapošljavanje još jednog broja kontrolora karata koji bi trebali olakšati posao i samim vozačima autobusa. A kada je u pitanju edukacija putnika pominje kako se itekako radi u tom smjeru i kroz ZET i službe Holdinga.
VOZNO VRIJEME-CENTAR:
Na većini tramvajskih linija vozno vrijeme je možemo reći zadovoljavajuće, ali molimo službu za planiranje voznog vremena da usklade vrijeme na toplomjerima po pojedinim segmentima na trasi, kako se ne bi događalo da primjerice linija 14. od polaska iz Zapruđa do Draškovićeve po Atronu kasnimo po nekoliko minuta, a onda od Draškovićeve do Mihaljevca budemo po Atronu i po 5-6 minuta u fori. Upravo zbog toga se događa da vozači kreću iz Zapruđa ranije po par minuta, što je držim apsolutno nepotrebno.
Isto tako bi smo istu službu zamolili da ukoliko je moguće pokušaju pri planiranju voznog vremena izbjeći polaske u isto vrijeme dva ili više tramvajskih vlakova s polaznih terminala, kako bi smo izbjegli neugodnosti kojima smo u zadnje vrijeme izloženi od strane korisnika naših usluga. U autobusnom podsustavu na većini linija bi trebalo popraviti vozna vremena upravo zbog provedbe naputka o ulasku na prva vrata i kontrole voznih karata.
Uključivši se u raspravu osvrt na problematiku napravio je i predsjednik sindikata g. A. Jelić koji ističe kako vozači imaju pravo pozvati policiju i zaustaviti vozilo ukoliko putnik ne plati voznu kartu i takovim radnjama vrši pritisak na vozača, jer još uvijek imamo važeće Pravilnike o obavljanju službe na autobusima i tramvajima kojima je to regulirano. Kada je u pitanju ulazak putnika u vozila s kućnim ljubimcima grad Zagreb je donio Uredbu kojom je to regulirano, pa su za taj dio oni odgovorni i trebaju pronaći model za provedbu.
Vozačima poručuje kako ne moraju u promet izlaziti s neispravnim autobusima i tramvajima, a neispravna vozila obvezno treba povlačiti za spremišta, kako bi smo izbjegli neželjene posljedice. Budući su na autobusu vozna vremena prekratka ističe kako vozači autobusa imaju pravo na početno-krajnjim terminalima zaključati vozilo te obaviti fiziološke potrebe.
Također napominje kako se vrše određene provjere za moguću korekciju službenih kola, a uskoro očekuje i otvaranje restorana prehrane u pogonu Dubrava. U tijeku je reorganizacija podružnice ZET, a o tome više nakon završenih pregovora s Upravom.
POGON DUBRAVA:
Ne možemo a ne pomenuti zahtjev za asfaltiranje staza u našem pogonu, a imamo informaciju da niti ovu godinu nisu osigurana sredstva za izradu istih, bez obzira što prednjačimo po ozljedama na radu i u 2013. godini (APD- 15 ozljeda i TPD 9 ozljeda) od čega na samom radnom mjestu APD 11 ozljeda, a TPD 8 ozljeda.
VOZAČI:
Raspoređuje se vrlo mali broj vozača u pričuvu, a imamo slučaj da se vozače premješta u kontrolu karata, na autobus i invalidna vozila, pa se onda vozači pozivaju sa slobodnih dana u službu, kako bi se mogao ostvariti planirani vozni red.
SERVIS-VOZILA:
Interesira nas što je s projektom klimatiziranja vozačkog prostora na 20. ČKD kola o kojem se dogovaralo? Jesu li NT kompletirani sa zaštitnim poklopcima (suknjicama) i zašto su skidane suknjice s naših tramvaja da bi se kompletirali NT u pogonu Trešnjevka.
Budući se Končaru održavanje niskopodnih tramvaja plaća po prijeđenom kilometru od početka ove godine suočeni smo s reduciranim brojem izlazaka novih tramvaja u promet, stoga nas interesira koeficijent ispravnosti istih, kao i koeficijent ispravnosti ČKD kola koja se svakodnevno zbog raznih kvarova povlače na zamjenu.
Velik dio autobusa nema ispravan klima uređaj, a niti prozori se ne daju otvoriti, pa niti oni krovni, a ventilacijske cijevi su potrgane i neispravne kao i usmjerivači zraka i filtri klima uređaja.
U raspravu se uključio Izvršni direktor g. S. Smolčić te rekao kako je od ove godine uveden rigorozniji inspekcijski nadzor nad čišćenjem klimatizacijkih uređaja, te zamjene i čišćenja filtera, kao i dsezinfekcije ventilacijskih cijevi.
PRIJEDLOG:
Na liniju 8 bi bilo dobro ako već govorimo o racionalizaciji i uštedama, uključiti KT-4 kola u promet, jer za vozila s prikolicom nema apsolutne potrebe.
Za ovakovih umjerenih proljetnih, a ubuduće i jesenskih temperatura bilo bi dobro isključiti klima uređaj u putničkom prostoru na niskopodnim tramvajima, a zbog prozračnosti otvarati prozore.
ATRON:
I dalje nema niti govora o mogućnosti aktiviranja drugog kanala za nesmetanu komunikaciju s vozačima. Veliki dio displeja na Atronu skoro je pa nevidljiv zbog horizontalnih linija, koje su očito nastale zbog nekvalitetnog održavanja.
Razina čujnosti od vozila do vozila nije ista bez obzira na istu razinu podešenosti zvuka, a vozači i dalje ne mogu kontrolirati čujnost.
U daljnjoj raspravi i odgovorima na pitanja tako smo mogli čuti od g. Poljaka šefa servisa u Dubravi da se radi na pripremi klima uređaja na KT- 4kolima, kao i o ugradnji klima u ČKD kola, a da se u promet uključuje veći broj ČKD kola zbog uštede. Izvršni direktor za autobusnu tehniku također ističe kako se na autobusima postavljaju el. blokade brzine na 55 km/h i bilježi se aktualno stanje.
Pitanja članstva bila su još i o spojevima noćnih tramvajskih linija sa službenim busevima, zatim podjeli linija između pogona Trešnjevke i Dubrave zbog nepotrebnih nultih kilometara, uspostave novog programa disponent, kao i povlačenju tramvaja za spremište zbog neispravnog klima uređaja u vozačkom prostoru.
Također je istaknut problem povećanog napada na vozače autobusa posebice na terminalu Kvaternikov trg.
Predsjednik sindikata na kraju je još istaknuo kako vozači obvezno trebaju upisivati primjedbe i nedostatke na vozilima te ih proslijediti rukovoditeljima, šefovima, a u konačnici i sindikatu kako bi problematika bila rješavana. Za bilo koju konfliktnu situaciju treba pisati izvješće kako bi o svim tim stvarima ostao pisani trag.
Sastanak dovršen u 15 sati 05 minuta.
PREDSJEDNIK IO AP I TP DUBRAVA
Ivica Dumenčić i Zoran Vidović