'Stanje je alarmantno, nedostaju nam vozači, rezervni dijelovi, kontrolori...'
ZET-u nedostaje 50 vozača, 120 kontrolora, brojni rezervni dijelovi, odjeća, a svakog dana zbog iscrpljenosti na bolovanju je 50 radnika
ZET-u u ovom trenutku nedostaje 50 vozača tramvaja i više od stotinu vozača autobusa. Umjesto 300 kontrolora, koliko je optimalno, trenutno je zaposleno samo njih 80. Samo u prosincu su zbog toga vozači tramvaja odradili pet tisuća prekovremenih sati, a vozači buseva još i više - oko 6,5 tisuća. Zbog iscrpljenosti raste i broj izostanaka. Svakog dana u prosjeku 50 radnika je na bolovanju.
Proglas u biltenu
- Stanje u ZET-u je alarmantno, sustav je na rubu, potkrepljuju svoje brojke šefovi sindikata koji zbog toga traže što hitniji sastanak s novom Upravom Holdinga. No, to nije sve.
Sudeći prema proglasu u posljednjem sindikalnom biltenu, pojavio se i problem s kroničnim manjkom rezervnih dijelova, radne i službene odjeće, a doznajemo da se s nestašicom suočavaju čak i čistačice koje jedva održavaju čistoću vozila jer im nedostaje krpi i deterdženata.
- Sad kad je izabrana nova Uprava Holdinga, zakazat ćemo što hitniji sastanak i zatražiti novo zapošljavanje i nabavu dijelova. Ovo stanje izazvano je jer dosad nije donesen novi poslovni plan za 2015. godinu, dojučerašna Uprava je bila samo ‘privremena’, i ni o čemu nije odlučivala - kaže Anto Jelić, šef Sindikata vozača i prometnih radnika u ZET-u. Naglašava da im nije na kraj pameti prijetiti štrajkom ili pobunom, već će se boriti argumentima.
Razumijevanje uprave
Uz njegov sindikat stali su i Sindikat branitelja i radnika ZET-a, Sindikat radnika javnog prijevoza putnika RH, UVA ZET i vozača tramvaja, buseva i servisera Hrvatske.
- Dugo se nisu zapošljavali novi ljudi. Sa 4300 ljudi smanjili smo broj na 3500 i srezali mnogo administracije i rukovodstva. Tu smo mnogo uštedjeli, i novi vozači neće biti toliki financijski izdatakak. Ljudi su pod stresom i velikim naporima - ističe Jelić. Njegov kolega Tomislav Batina dodaje kako se vozače tramvaja treba izučavati barem šest mjeseci, što znači da ako bi se sad zapošljavali, to bi se vidjelo tek u rujnu.
- U protivnom ne znam koliko će sustav još izdržati. Možda danima, možda mjesecima, ali mi se sada jedva krpamo - naglašava Batina.
Zanimljivo, Uprava ZET-a slaže se sa sindikatima. Neslužbeno doznajemo kako su itekako svjesni manjka vozača i kako će početi primati nove, posebno za autobuse, jer tamo najviše gori. Sad kad je stigla nova Uprava, mogu početi i narudžbe za rezervne dijelove.
Opravdani razlozi
Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a, kaže da sindikate razumiju i smatraju istinskim socijalnim partnerima.
- Uvažavamo sve konstruktivne prijedloge, najviše one koji se odnose na kvalitetu prijevozničke usluge, ali i uvjete rada. Pri zapošljavanju ili provođenju javne nabave poštujemo sve propise RH, ali činimo i sve da bismo ubrzali potrebne procese - kaže.