SVPR ZET Zagreb

zet-logo

SINDIKAT VOZAČA I PROMETNIH RADNIKA ZET - Zagreb
10000 ZAGREB, Ozaljska 105

Telefon: +385 1 36 51 516
Telefax: +385 1 36 51 517
Mobitel: + 385 98 25 50 83 

Sindikalna ponuda ZET Zagreb



otkaz TKU

Sektor upravljanja ljudskim resursima,
razvoja i korporativnih komunikacija
Služba za upravljanje ljudskim resursima
KLASA: ZGH-ll-16-150
URBROJ: 01-l0-01-l6-01
Zagreb, 22.siječnja 2016.g.

Sindikatim a Zagrebaikog holdinga d.o.o.
-svima-

Predmet: Odluka o najavi otkazivanja Temeljnog kolektivnog ugovora za radnike u trgovačkom društvu Zagrebaiki holding d.o.o.

- odluka, dostavlja se

Poštovani,

Obavještavamo Vas da je Uprava Zagrebačkog holdinga d.o.o. donijela odluku kojom se najavljuje otkazivanje Temeljnog kolektivnog ugovora za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. (KLASA: ZGH-01-16-71, URBROJ: 0l-01-02-16-02 od 20. siječnja 2016. godine), zbog promijenjenih okolnosti. Prethodno spomenuta Odluka Uprave dostavlja Vam se u privitku.

Uprava Društva 6e, sukladno odredbama Zakona o radu (,,Narodne novine" br. 93114), odnosno Pravilnika o načinu izbora miritelja i provođenju postupka mirenja u kolektivnim radnim sporovima (,,Narodne novine" br. 130/15), pokrenuti postupak mirenja zbog najavljenog otkazivanja TKU-a.

S poštovanjem,

Privitak: kao u tekstu
Dostaviti:

PREDSJEDNICA UPRAVE
Ana Stojić Deban

- Naslovu, uz privitak
- U arhivu, ovdje
******************************************************************************************************

Klasa: ZGH-o1-16-71
Ur.broj: 01-01-02-16-02
Zagreb, 20.01.2O16.

Na temelju članka 14. lzjave o osnivaniu trgovačkog društva zagrebački holding d.o.o. (potpuni tekst od 28.05.2015.), te članka 29. Poslovnika o radu Uprave, Uprava Društva dana 20.O1.2O16. donijela ie

ODLUKU

1. Najavljuje se otkazivanje Temeljnog kolektivnog ugovora za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 27. veljače 2002.g, Dodatka I. Temeljnom kolektivnom ugovoru za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 13.
ožujka 2004.g, Dodatka II. Temeljnom kolektivnom ugovoru za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 25. srpnja 2007.g. Dodatka III. Temeljnom kolektivnom ugovoru za radnake u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 26.
siječnja 2010.g. Dodatka IV. Temeljnom kolektivnom ugovoru za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 28. travnja 2011.g. te dodatka V. Temeljnom kolektivnom ugovoru za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 30.srpnja 2013.g. (nastavno: TKU), zbog promijenjenih okolnosti.

2. Uprava Društva će, sukladno odredbama Zakona o radu ("Narodne novine" br. 93/14), odnosno Pravilnlka o načinu izbora miritelja provođenju postupka mirenja u kolektivnim radnim sporovima ("Narodne novine' br. 130/15), pokrenuti postupak mirenja zbog najavljenog otkazivanja TKU-a.

3. Ova odluka dostavit će se svim sindakatima koJi su potpisnici TKU-a te svima koji djeluju u Zagrebačkom holdingu d o.o.

4. Ova odluka stupa na snagu danom donošenja

Obrazloženje

Temeljni kolektivni ugovor za radnike u trgovačkom društu Zagrebački holding d.o.o. (nastavno: TKU) sklopljen je 27. veljače 2002.g, Dodatak I. TKU-u sklopljen je 13.ožujka 2004.g, Dodatak II. TKU-u sklopljen je 25.srpnja 2007.g, Dodatak III. TKU-u sklopljen ie 26.siječnja 201O.g, Dodatak IV. TKU-u sklopljen ie 28. travnja 2011.g. a dodatak V. TKU-u sklopljen ie 30.srpnja 2013.g.

Po sklapanju Dodatka V. TKU-a kod ovog poslodavca su nastupile statusne promjene koje su rezultirale izdvajanjem triju podružnica u samostalna trgovačka društva te izdvajanjem jedne podružnice u ustanovu, što je, takoder, dovelo do smanjenja broja zaposlenih radnika kod poslodavca.

S druge pak strane, iz sporazuma o reprezentativnosti iz 2012. godine proizlazi da su kod ovog poslodavca reprezentativni i oni sindikati koji kod ovog poslodavca nemaju više niti jednog člana (zbog statusnih promjena koje su nastupile u 2013. godini neki od reprezentativnih sindikata obuhvaćenih sporazumom iz 2012. godine djeluju u izdvojenim društvima), odnosno da su nakon sklapanja sporazuma o reprezentativnosti s djelovanjem kod ovog poslodavca započeli neki sindikati čija reprezentativnost nije utvrđena, a da su neki od članova Pregovaračkog odbora sindikata zbog umirovljenja prestali biti članovima istoga.

S obzirom na sve prethodno navedeno, Zakon o reprezentativnosti udruga poslodavaca i sindikata ("Narodne novine" broj 93114 i 26115), kao i na činjenicu da je TKU do danas višekratno mijenjan i tumačen, poslodavac je smatrao nužnim prilagoditi isti zakonskim promjenama te stanju kod poslodavca.

Stoga je poslodavac predložio pristupanje sklapanju dodatka TKU, odnosno novog kolektivnog ugovora koji bi, kao pročišćeni tekst, sadržavao odredbe dosadašnjeg TKU sa svim njegovim dodacima, od l. do V., a koji bi se mogao u manjoj mjeri sadržajno osuvremeniti i prilagoditi sadašnjim potrebama poslovanja; tim novosklopljenim kolektivnim ugovorom moglo bi se i
moralo uvažiti sve specifičnosti potreba i prava radnika zaposlenih u Zagrebačkim holdingu d.o.o. te predstavljanje njihovih interesa po sindikatima koii kod ovog poslodavca djeluju.

Na sastanku koji je održan 15. prosinca 2015. godine, kao i na prethodno održanim sastancima na temu kolektivnih radnih odnosa kod ovog poslodavca (24.rujna 2015. godine te 19.studenoga 2015. godine), poslodavac je pozvao sve sindikate da ga obaviieste o reprezentativnosti sindikata i pregovaračkom odboru sindikata, s ciliem sklapanja dodatka TKU-u, odnosno s ciljem sklapanja novog Kolektivnog ugovora u kojem bi se, kako je prethodno navedeno, zadržala postojeća prava radnika, odnosno redefinirala ona prava radnika za koja će poslodavac i sindikati zajednički odlučiti da ih je potrebno redefinirati, uz maksimalno uvažavanje interesa obiju ugovornih strana.

S tim u svezi, poslodavac je svim sindikatima dostavio i prijedlog Kolektivnog ugovora za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. dana 18. prosinca 2015. godine.

Kako je evidentno da sindikati koji djeluju kod ovog poslodavca nisu dostavili svoje očitovanje o spremnosti i volji za pokretanje postupka kolektivnog pregovaranja za sklapanie novog koleKivnog ugovora kod poslodavca Zagrebački holding d.o.o. dostavljanjem pisanog sporazuma o reprezentativnosti potpisanog od svih sindikata koji djeluju u Zagrebačkom holdingu d.o.o, odnosno odluke o reprezentativnosti sindikata, kao niti pisanu obavijest o pregovaračkom odboru sindikata, proizlazi da nije postignut dogovor o sklapanju Kolektivnog ugovora u kojem bi se zadržala postojeća prava radnika koja su konzumirana u 2015. godini, a kojima bi se troškovi za zaposlene radnike u dijelu materijalnih prava doveli na poslovno
prihvatljivu razinu, a nastavak ispunjavanja obveza iz TKU za poslodavca je postao poslovno neodrživ.

Naime, od sredine 2013. godine započeo je proces organizacijskog i financijskog restrukturiranja Društva što se odrazilo i na ostvareni rezultat poslovanja 2013. godine i 2014. godine, a što će biti vidljivo i na ostvarenom rezultatu poslovanja 2015. godine. provedene mjere restrukluriranja odnose se, između ostalog, na potpisivanje Dodatka V. TKU-a, provedenu transformaciju i reprogram ugovora o leasingu, prodaju nedospjelih potraživanja od Grada zagreba, provedene statusne promjene, kako je prethodno navedeno, refinanciranje kratkoročnih kredita u dugoročne kredite, osiguranje revolving kreditne linije i smanjenje broja radnika. Provedene mjere financijskog i operativnog restrukturiranja utjecale su na poboljšanje ocjene kreditnog rejtinga izdanog od agencije Standard & Poor's, koja je u svom izvješću iz kolovoza 2014. godine poboljšala kreditni rejting Grupe Zagrebački holding zadržavši dosadašnji rejting B te podigla izgled sa negativnih u stabilne.

Međutim, krajem 2015. godine i u 2016. godini na Društvo će se reflektirati promijenjene, eksterne okolnosti, na koje Društvo ne može utjecati od kojih izdvajamo:

- novi način obračuna javne usluge prijevoza j zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada podružnice Čistoća u skladu sa Zakonom o održivom gospodarenju otpadom i Pravilnikom o gospodarenju otpadom čime su planirani prihodi od prodaje (gospodarstvu i građanima) ove podružnice za 2016. godinu smanieni za 32 milijuna kuna

- prihodi Proračuna Grada Zagreba za subvenciiu podružnici ZET progresivno se kroz godine smanjuju (2014, godine iznosili su 620 milijuna kuna, u 2015. godini 512 milijuna kuna, a u 2016. godini planiraju se u iznosu od 505 milijuna kuna)

- stagnacija i pad potražnje za ulaganjima u nekretnine, kako u Gradu Zagrebu, tako i na cijelom području Republike Hrvatske, koja rezultira nemogučnošću komercijalizacije nekretnina u vlasništvu Društva

- u 2016. godini Društvo očekuju predradnje vezane uz refinanciranje obveznica što će rezultirati dodatnim troškovima (bankarskih troškova, troškova odvjetnika, aranžera i revizora) tako se i s te osnove planira u 2016. godini dodatnih 7 milijuna kuna troškova.

Uz naprijed navedeno, u 2016. godini, troškovi osoblja rastu uslijed povećanja osnovice za isplatu božićnice i regresa člankom 8. Dodatka V. TKU ograničena je visina prigodnih nagrada na neoporezivi iznos (ukupno 2.500 kuna po radniku za božićnicu i regres) u 2014. i 2015. godini, a od 1.1.2016. godine ove dvije prigodne nagrade trebale bi se isplatiti svaka u visini osnovice za koeficijent složenosti 1,00 u neto iznosu (što znači 2 * 2.884,87 kn neto po radniku). Financijski efekt povećanja troškova prigodnih nagrada na razini Društva u 2016. godini iznosi oko 47 milijuna kuna.

Sve naprijed navedene okolnosti mogu se u 2016. godini odraziti na likvidnost Društva i kreditni rejting, a što je neprihvatljivo naročito iz razloga što se nalazimo u pripremnoj fazi za refinanciranje obveznica koje dospijevaju na naplatu u iznosu od 300 mln eura u srpniu 2017. godine.

Napori Društva na smanjivanju troškova poslovania polučili su značajne rezultate, no nužno je i jednu od najvećih pozicija na strani rashoda - troškove osoblja (cca 42% ukupnih rashoda), dodatno smanjiti i prilagoditi financijskim mogućnostima Društva i stanju u gospodarstvu Grada Zagreba te cjelokupnom okruženju u Republici Hrvatskoj.

Opća gospodarska situaciJa u Republici Hrvatskoj je i dalje teška i složena, opće prisutna nelikvidnost, gašenje gospodarskih subjekata te visoka razina nezaposlenosti ne ukazuju na brzi oporavak koji bi rezultirao poboljšanjem uvjeta poslovanja u kratkom roku.

I javni i realni sektor prilagođavaju troškove poslovanja otežanim gospodarskim uvjetima. Grad Zagreb i državna uprava smanjili su troškove osoblja kako bi se lakše prilagodili postojećoj gospodarskoj situaciji.

Uz sve naprijed navedeno, rejting agencija Standard & Poor's Financial Services u svom zadnjem izvješću je prema važećim kriterijima ocjenjivanja istaknula rizik likvidnosti Zagrebačkog holdinga kao visok te istaknula kako bi se ocjena likvidnosti u 2016. godini mogla smanjiti ukoliko profil likvidnosti oslabi zbog agresivne akumulacije kratkoročnog dugovanja i smanjenja izvora likvidnosti. Osnovni izvor likvidnosti tijeka novca mora biti izvor likvidnosti iz
operativnog poslovanja, a isti postaje rizičan u onom trenutku kada sustav bilježi slabije rezultate poslovanja i financijske rezultate i/ili negativan utjecaj na profitabilnost zbog porasta troškova plaća i ostalih operativnih troškova.

Rejting agencija je istaknula visoki rizik likvidnosti zbog potrebe refinanciranja obveznica u iznosu od 2,3 mlrd HRK (protuvrijednost 300 mln eura), gdje uz valutni rizik postoji i kreditni rizik koji biva povećan samom činjenicom da će ukupna dospjela dugovanja u 2017-oj iznositi 3,0 mlrd HRK (otplata obveznica i otplata dospjelih rata kredita i leasinga).

Dodatno rizik likvidnosti povećava činjenica da će za proces refinanciranja obveznica biti potrebna garancija Grada Zagreba za koiu suglasnost Grad Zagreb treba dobiti od Manistarstva financija.

U konačnici, profil financijskog rizika se ocjenjuje kao vrlo opterećen u glavnom scenariju rejting agencije gdje opterećenje dugovanja, tj. odnos duga i operativne dobiti (EBITDA) ostaje na vrlo visoko projiciranih 5,7 do 6,5 puta.


S ciljem urednog izvršenja svih usluga Društva prema građanima, gospodarskim subjektima i Gradu Zagrebu, uz istodobno pravodobno ispunjavanje obveza prema vlastitim radnicima, poslovnim partnerima, financijskim institucijama, državi i lokalnoj zajednici te ostalim vjerovnicima, pored ostalih mjera, nužno je smanjiti troškove osoblja na prihvatljivu razinu.

Svaki pojedini razlog od navedenih razloga na kojima se temelji odluka o najavi otkazivanja TKU-a, kao i svi razlozi zajedno, predstavljaju okolnosti nastale nakon sklapanja TKU-a koje se nisu mogle predvidjeti u vrijeme sklapanja istoga, a zbog kojih bi ispunjenje obveze za poslodavca bilo otežano ili bi mu nanijelo gubitak.




PREDSJEDNICA UPRAVE
Ana Stojić Deban

Kako pristupiti?

Prema Statutu USVPRH svaki član Sindikata ima pravo:

  • sudjelovati u sindikalnom radu i aktivnostima,
  • birati i biti biran u sindikalna tijela, osim onih tijela u koja se član imenuje,
  • biti izvješćivan glede aktivnosti i odluka sindikalnih tijela putem svoje povjerenika.
  • inicirati aktivnost, davati prijedloge vezane za rad i programske ciljeve,
  • pravnu i materijalnu pomoć sukladno odredbama ovog Statuta.

Za pristupanje u članstvio sindikata potrebno je ispuniti pristupnicu pripadajućem sindikatu.

FB USVPRH

FB SVPR ZET

FB SVPR Autotrolej Rijeka

Pravna služba

Pravni savjetnik USVPRH je BOŽENKO LOZO, odvjetnik iz Zagreba.

On zastupa članove svih Sindikata članica Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske, u sporovima proisteklim iz radnog odnosa.

Ukoliko Vam je potrebna pravna pomoć ili savjet, kontaktirajte tajništvo Sindikata za više informacija.

Pristupnica SVPR ZET

Ovdje možete preuzeti pristupnicu u DOCX ili PDF formatu. 

word-icon  pdf-icon