RJEŠENJE SPORA ILI …?
Nakon što je Sindikat vozača i prometnih radnika podnio tužbu Županijskom sudu u Zagrebu, u cilju zaštite i osporavanja opravdanosti otkazivanja Temeljnog kolektivnog ugovora od strane Uprave ZGH, očekujemo epilog sudskog spora. Ročište u navedenom sporu je zakazano za 7.srpnja 2016.g. u Županijskom sudu u Zagrebu. Pravni argumenti su na strani Sindikata, no iz saznanja utjecaja raznih struktura političkog i javnog života na odluke suda, moramo biti spremni i na drugačiju odluku. Radnici podružnice imaju pravo na TKU i nitko im to neće uzeti !
Kako su, nakon otkazivanja TKU-a od strane Uprave ZGH, sindikati koji djeluju u ZGH postigli sporazum u pokretanju sudskih sporova u cilju osporavanja opravdanosti otkazivanja TKU-a, zakazano je prvo ročište za 7.srpnja 2016.g. u Županijskom sudu u Zagrebu. Argumenti su na strani Sindikata, jer nisu postojali opravdani razlozi za otkazivanje TKU-a, imajući saznanja da su svi navedeni razlozi otkazivanja TKU-a od strane Uprave bez uporišta i osnove, te očekujemo da će Županijski sud donijeti odluku od interesa za radnike podružnice Zagrebačkog električnog tramvaja i ZGH. U zahtjevu odvjetničkog ureda „lozo & partneri“ stoji da se donese slijedeća presuda:
I Utvrđuje se da je nezakonita i da ne proizvodi bilo kakve pravne učinke odluka tuženika Klasa: ZGH-01-16-315, Urbroj: 01-01-02-16-04 od dana 22.travnja 2016.g. kojom je tuženik otkazao Temeljni kolektivni ugovor za radnike u trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Zagreba sklopljen 27.veljače 2002.g. te Dodatak I Temeljnom kolektivnom ugovoru od 13.ožujka Zagrebački holding d.o.o. od 25.srpnja 2007.g., Dodatak III Temeljnom kolektivnom ugovoru za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 26.siječnja 2010.g., Dodatak IV Temeljnom kolektivnom ugovoru za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 28.travnja 2011.g. te Dodatak V Temeljnom kolektivnom ugovoru za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. od 30.srpnja 2013.g.
Očekujemo da će presuda biti na tragu zahtjeva odvjetničkog ureda, ali moramo biti spremni i na drugačiji scenarij. Sindikati će u slučaju da sudovi ne donesu pozitivnu odluku, morati poduzeti sindikalne akcije, na što svi moramo biti spremni. Sindikat vozača i prometnih radnika ima snagu, brojnost i moć da zaštiti interese radnika podružnice ZET-a a i Zagrebačkog holdinga u cijelosti.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
MEMORIJSKE KARTICE ZA VOZAČE AUTOBUSA !!!
Nakon što je zatražena provedba Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu, Uprava podružnice ZET-a je donijela odluku da vozači autobusa, koji podliježu navedenom zakonu, moraju imati Memorijske kartice. Na sastanku sa Upravom ZET-a, koji je održan 5.7.2016. g. Sindikat vozača i prometnih radnika, zajedno sa ostalim sindikatima u ZET-u, je zatražio da se iznađe mogućnost i da podružnica snosi troškove izrade kartice. Pozivajući se na zakonsku odredbu u članku 19. navedenog zakona u kojem stoji da je „kartica vlasništvo vozača koji sam snosi troškove njezinog izdavanja“, Uprava ZET-a nije prihvatila navedeni prijedlog. Kako izrada košta cca 510 kn, Sindikat je zatražio da se vozačima koji to žele omogući plaćanje na tri obroka od plaće. Uprava je obećala vidjeti da li postoji mogućnost plaćanja na obroke, kako su predložili Sindikati.
>> Samo brojan, jak i moćan Sindikat nudi Vam sigurnost<<
SMANJEN BROJ STARIH TRAMVAJA U TP DUBRAVA
Nakon održanog sastanka (30.6.) predsjednika Sindikata vozača i prometnih radnika sa voditeljicom podružnice Ljubom Romčević Žgelom na kojem su izneseni problemi koje vozači imaju u vrijeme ljetnih velikih vrućina, doneseni su zaključci koji idu u realizaciju. Na sastanku je zatraženo da se u promet disponiraju sva raspoloživa klimatizirana vozila, da se u autobusnom podsustavu na terminalima u popodnevnim smjenama autobusi koji se povlače u garažu a imaju klimu zamijene sa ne klimatiziranim autobusima, da se vozno vrijeme poveća, kako bi se vozači na okretištima uspjeli osvježiti,te da se u iznimno visokim temperaturama osigura hladna voda na svim početnim stajalištima. Već istog dana je uređaj za hlađenje vode na Savskom mostu postavljen u prostoru ženskog toaleta ( u prednjem, odvojenom dijelu) kako bi bio dostupan i u vrijeme kada nema otpremnika. Od danas je u tramvajskom prometu u Dubravi samo šest ne klimatiziranih tramvaja ČKD, koji bi po dogovoru trebali biti ravnomjerno disponirani na sve službe (kako bi se izbjeglo da jedni te isti voza samo stara kola). Tražimo rješenje da se i ovaj preostali dio starih tramvaja koji imaju oslikane reklame i imaju ugovor, bar u dane velikih vrućina ne disponiraju u promet. Očekujemo da se dogovorom rukovoditelja prometnih pogona i centra vrši zamjena autobusa na terminalima, kako bi što više autobusa sa klimom bilo u prometu. Ne odustajemo dok se ne realizira dogovor u cilju poboljšanja uvjeta rada vozačima, kako bi postigli puno veću sigurnost u prometu i očuvali zdravlje naših vozača i ostalog prometnog osoblja. Zdravlje vozača i sigurnost u prometu nema alternative i tražimo od svih u strukturi upravljanja poduzimanje radnji u tom smjeru.
PREMJEŠTEN UREĐAJ ZA HLADNU VODU
Iz saznanja da je uređaj za hlađenje vode na Savskom mostu postavljen u prostoriji otpremnika tramvaja i kada istog nema, vozačima i drugim radnicima je onemogućeno konzumiranje hladne vode, Sindikat vozača i prometnih radnika je poduzeo aktivnosti u rješavanju istih. Prostor Savskom Mostu su obišli rukovoditelj AP Podsused Butković, šef u centru Rubinić i predsjednik Sindikata Jelić, kako bi iznašli rješenje. Uređaj za hladnu vodu je premješten u prednji dio ženskog toiletta. Uskoro će biti postavljena i vrata koja će fizički odvojiti prostor kabina od prostora u kojem je uređaj, kako bi postigli zavidnu razinu intime u navedenom objektu. Sindikat vozača i prometnih radnika ne obećava nego realizira zacrtane ciljeve i program rada.
DO KADA BEZ POTREBNOG BROJA RADNIKA ???
Nevjerojatna je snaga i izdržljivost radnika podružnice ZET-a. I ako u svim segmentima ne dostaje radnika, uz iznad ljudske napore radnici podružnice ZET-a uspijevaju osigurati normalno odvijanje prometa u gradu Zagrebu. No postavlja se pitanje do kada, gdje je granica izdržljivosti i koliko isti još mogu raditi u ovakvim okolnostima. Nedostatak ljudi u servisu, radionama, čistačica, otpremnika, kontrolora prometa je problem koji se mora pod žurno riješiti. Vozači tramvaja i autobusa su iscrpljeni, klima uređaji ne rade ili se ne servisiraju, nemaju slobodnih dana i onemogućeno im je korištenje godišnjih odmora. Događaji u zadnje vrijeme su opomena svima koji bi trebali dati doprinos u rješenju navedenih problema. Nedostatak rezervnih dijelova, opreme, odjeće i obuće su već stalna pojava. Do kada? Zar stvarno treba nešto da se dogodi da se sve ovo pokrene sa mrtve točke. Sindikat vozača i prometnih radnika će uskoro poduzeti odlučnije akcije u rješavanju problema radnika u servisu i radionama, jer ovako neće i ne može ići dalje. Radnici nam sve više daju povjerenje i sve smo brojniji i to nećemo sigurno izigrati.
NOVI DIREKTOR ZA PROMET- ŽELJKO PODBOJEC
Odlukom Uprave ZET-a novi direktor za promet je g. Željko Podbojec, rukovoditelj AP Dubrava je Damir Kostanjski a šef prometa je Ivica Antunović. Istima čestitamo, te se nadamo se da dati veći doprinos u poboljšanju uvjeta rada vozača, čime ćemo imati zadovoljnije radnike i veću sigurnost .
Sindikat vozača i prometnih radnika sve više dobiva povjerenje radnika ZET-a, koji nas prepoznaju po snazi i broju, te aktivnostima koje provodimo od interesa za radnike. Znatno uvećanje pomoći, pozajmice, plaćanje sudskih troškova i kazni, bolničkog liječenja i dr. je omogućeno racionalnim poslovanjem. Osigurali smo dostatno sredstava za platiti do 10 dana štrajka i iz te osnove, broja članova ( bližimo se broju od 1600) snage i moći i aktivnosti koje provodimo (bez lažnih obećanja) postali smo uvažen i najmoćniji čimbenik sindikalnog djelovanja. Radnici nam sve više daju povjerenje i postaju članovi Sindikata vozača i prometnih radnika i to povjerenje moramo opravdati.
>> samo polo majice zadužene kod rukovoditelja pogona se mogu nositi, jer su iste važećim pravilnikom, sastavni dio ljetne službene odjeće, dok druge nisu sastavni dio službene odjeće<<
PRODAJA- Bamt- Mače od igle do lokomotive na 50 rata, Croatia- dopunsko 75 kn,bez nadoplate za lijekove + B lijekovi,najpovoljnija auto osiguranja Croatia i Euroherc, posebne pogodnosti za članove Sindikata,izrada polica u Sindikatu, mesnice Francek na više rata, Moja optika 20% popusta, povoljno med,Športska oprema GIVOVA-komplet 650 kn na više rata, svu ostalu sindikalnu prodaju možete pogledati u tajništvu Sindikata.
>>VIŠE INFORMACIJA U TAJNIŠTVU SINDIKATA NA TEL 3651- 516 I 517, TE NA WEB I FACEBOOK STRANICI<