DOLAZI VRIJEME ODLUKE!
Ni nakon skoro četiri mjeseca od kako je Uprava Zagrebačkog holdinga otkazala TKU, nema pomaka u rješavanju nastalog problema. I ako su sindikati pokušavali nastali spor riješiti mirnim putem, kolektivnim pregovorima, očito je da druga strana ima neke druge planove.
Sindikat vozača i prometnih radnika je pokrenuo sudski spor u dokazivanju neopravdanosti otkazivanja TKU-a i već su održana dva ročišta, te uskoro očekujemo odluku suda. Uvjereni smo da će presuda biti u korist radnika, ali..
ODRŽAN SASTANAK SINDIKATA I UPRAVE ZGH
18. kolovoza 2016.g. u prostorima Zagrebačkog holdinga održan je sastanak Uprave ZGH i sindikata koji djeluju u ZGH sa predloženim dnevnim redom:
- Predstavljanje novog člana Uprave,
- Dogovor oko Kolektivnog ugovora za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding,d.o.o.
- Početak pregovora o Jedinstvenom katalogu radnih mjesta,
- Razno
Nakon što je predsjednica Uprave Ana Stojić Deban predstavila novog člana Uprave ZGH ( Bernard Mršo ) i iznijela gospodarske aktivnosti i stanje u ZGH, počeli su razgovori na temu otvaranja kolektivnih pregovora.
Stav Sindikata vozača i prometnih radnika je da nema pravne utemeljenosti za bilo kakve pregovore oko Kolektivnog ugovora sve dok traje sudski spor u kojem je Sindikat vozača i prometnih radnika pokrenuo tužbu u zaštiti od neopravdanog otkazivanja TKU-a od strane Uprave i već su održana dva ročišta.
Da bi se stvorili preduvjeti za pokretanje pregovora o TKU, Uprava ZGH mora povući odluku o otkazivanju istog, čime bi se stekli uvjeti međusobnog povjerenja i mogućnosti pregovora u dobroj vjeri. Prijedlog Jedinstvenog kataloga radnih mjesta za ZGH je za sindikate neprihvatljiv, jer je stav Sindikata vozača i prometnih radnika je da svaka podružnica ima svoje specifičnosti i različitu težinu obavljanja poslova a izradom Jedinstvenog kataloga radnih mjesta bili bi ugroženi koeficijenti i dodaci na otežane uvjete rada, što Sindikat vozača i prometnih radnika neće nikada prihvatiti.
Stava smo da je takav prijedlog na tragu nekih prošlih vremena kada su bili izjednačeni radnici i neradnici i svi su bili jednako plaćeni. Nije ista težina posla vozača autobusa ili tramvaja (koji voze putnike i odgovaraju za sigurnost istih) i vozača kamiona (koji voze komunalni otpad ) čistačice u ZET-u koja nerijetko mora čistiti vozilo od ljudskih ostataka i čistačice u Direkciji gdje se sve blista, te radnika u održavanju i servisima.
Iz svega navedenog stav Sindikata vozača i prometnih radnika je da svaka podružnica mora imati Katalog radnih mjesta sa pripadajućim koeficijentima i otežanim uvjetima rada iz gore navedenih različitih težina obavljanja posla.
U nastavku sastanka, od Uprave je zatraženo da se pozitivno riješi zahtjev koji je uputio Sindikat vozača i prometnih radnika za plaćanje memorijskih kartica za vozače autobusa, jer prema saznanjima koje imamo u pojedinim podružnicama je ista plaćena od strane poslodavca. Sindikati su upoznali Upravu o kroničnom nedostatku radnika svih struktura, nedostatkom rezervnih dijelova i opreme, zaštitne odjeće i obuće, sredstava za održavanje čistoće , te da je trenutno stanje neodrživo.
Uprava ZGH će dati pismena pojašnjenja na zahtjeve i upite predstavnika sindikata, čime je sastanak završen. Sve je izglednije da nas čeka „vruća“ jesen. Sindikat vozača i prometnih radnika je daleko najbrojniji sindikat u ZGH i ne daje obećanja, nego radi od interesa za članove, što su isti prepoznali i svakim danom smo sve brojniji i jači. Dobiveno povjerenje ćemo znati opravdati.
>> učlani se u Sindikat koji ima snagu zaštiti Vaša prava, bez lažnih obećanja jer samo brojan, jak i moćan Sindikat nudi Vam sigurnost<<
ZAHTJEV ZA USKLAĐIVANJE KOEFICIJENATA
Sindikat vozača i prometnih radnika je uputio zahtjev Upravi podružnice u kojem se traži da se vozačima autobusa koji su zaposleni prije više od godinu ili dvije da se koeficijenti izjednače sa ostalim vozačima, tj da se istima dodijeli pripadajući koeficijent 2.40. Kako je u istom predviđeno da se prolazom određenog vremenskog perioda isti na prijedlog rukovoditelja uz suglasnost Sindikata prvo poveća na 2.30 a nakon isteka vremena od tri godine na 2.40, do sada nije ništa poduzeto u rješavanju i povećanju koeficijenata, tražimo žurno poduzimanje aktivnosti i rješenje navedenog problema.
Još nije, a obveza je bila da se u periodu od 30 dana donesu prilozi 2.-opisi poslova i djelokrug rada organizacijskih jedinica, 4-sistematizacija radnih mjesta po organizacijskim jedinicama sa brojčanim oznakama, 5-karte radnih mjesta sa opisima poslova prema sistematiziranim radnim mjestima (1 i 3 usvojeni) te time smatramo da Pravilnik nema pravi učinak Također, tražimo da se sa istima sklopi Ugovor na neodređeno vrijeme jer su svojim kvalitetnim radom to zaslužili a za vozačima autobusa postoji kontinuirana potreba.
ISPLATA REGRESA U GOTOVINI
Predsjednici Uprave ZGH Ani Stojić Deban, upućen je zahtjev Sindikata vozača i prometnih radnika u kojem se traži da se radnicima koji imaju blokirane račune regres isplati na zaštićeni račun ili u gotovini. Kako imamo odgovor od pomoćnika ministra Zdravka Zrinušića u kojem stoji „ isplata regresa radnicima do propisanog iznosa može se u skladu sa navedenim odredbama Zakona i Pravilnika izvršiti i u gotovu novcu“, nema zakonske prepreke da se omogući radnicima koji su blokirani, regres isplati u gotovu novcu.
Uprava je obećala iznaći rješenje i isplatiti regres radnicima sukladno zahtjevu Sindikata i pokušati pronaći rješenje da se pomogne svima koji su blokirani.
TRAŽIMO POŠTIVANJE ODREDBI TKU-a
Od rukovoditelja poslovnog područja promet zatraženo je da se poštuju odredbe važećeg Temeljnog kolektivnog ugovora u kojem se u članku 167 govori da prije nego se donese važna odluka za položaj radnika (-raspored radnog vremena) isti mora savjetovati sa sindikalnim povjerenikom. Tako je bez znanja Sindikata vozača i prometnih radnika, u čijem su članstvu skoro svi vozači, u izradi Jesenski raspored rada za vozače tramvaja. U istom se zbog nedostatka vozača neopravdano povećava broj dvokratnih službi (i ako smo ponudili kvalitetno rješenje sa činovničkim i polu kasnim službama i istim učinkom ) što znatno opterećuje vozače tramvaja koji su i ovako već na rubu izdržljivosti. Također u autobusnom podsustavu se nisu produljila vozna vremena jer uvođenjem u upotrebu Memorijske kartice vozači će morati striktno poštivati ograničenja. Sindikat smatra da u koliko se ne održi savjetovanje sa Sindikatom Jesenji vozni red će biti ništavan i morati ćemo poduzeti određene aktivnosti u zaštiti interesa i sigurnosti vozača.
ZAŠTO NE REAGIRAMO?
Često nam se postavlja pitanje, zašto ne reagiramo na objede pojedinih sindikata na račun Sindikata vozača i prometnih radnika.
Jednostavno - koliko god pojedinci pokušavali radnicima prodavati „maglu“ isti im ne vjeruju jer imaju povjerenje i vjeru u naš Sindikat i svakim danom se sve više učlanjuju.
Sindikat koji djeluje više od 15 godina i ima nešto više od sto članova u svakom svom biltenu umjesto da piše o aktivnostima, isti piše o predsjedniku SVPRZZ, jer nema niti jedne aktivnosti, nema što pisati. Uz prometno osoblje u Sindikat sve više dolazi radnika servisa i održavanja, općih poslova, radiona, portira i svih ostalih struktura a samo iz razloga što znaju da je Sindikat daleko najbrojniji u ZGH i znaju da im jedino dobro organiziran i moćan Sindikat može zaštiti prava.
Ne treba ljude plašiti nekim kolektivnim ugovorom kojeg nismo dobili i u kojem ćemo kao sve izgubiti. Sindikat vozača i prometnih radnika ne „garantira“ ali će sigurno zaštiti prava koja sada imamo pa makar to bilo i štrajkom. Upravo zbog toga nam radnici daju sve više povjerenje i zato se ne obaziremo na objede!!!
PRODAJA:
- Bamt- Mače od igle do lokomotive na 50 rata, Croatia-dopunsko 75 kn bez bilo kakve nadoplate + b lijekovi, najpovoljnija auto osiguranja Croatia i Euroherc, posebne pogodnosti za članove i izrada polica u Sindikatu, Mesnice Francek na više rata, Moja optika 20%popusta, povoljno med, športska oprema GIVOVA- komplet za 650kn
Osigurano je 5000 kn pozajmice po učlanjenju i druga znatno uvećana prava za članove Sindikata