Osam sindikata ZET-a i Udruga sindikata vozača i prometnih radnika (Sindikat vozača i prometnih radnika PROMET-Split, Sindikat vozača i prometnih radnika GPP-Osijek, Sindikat AUTROLEJ - Rijeka, Sindikat hitne pomoći, Sindikat javne vatrogasne postrojbe Grada Zagreba) uz potporu sindikata HŽ-a, 16.5.2018.g. zaustavili su promet na deset minuta u gradovima Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku u znak protesta na najavu vlade RH o ukidanju beneficiranog radnog staža za vozače u javnom gradskom prijevozu.
Nešto prije zaustavljanja prometa javio se ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić s objavom da će vozačima u javnom gradskom prijevozu OSTATI STAŽ SA UVEĆANIM TRAJANJEM (BENEFICIJA) s posebnim naglaskom na ZET.
Promet je stao točno u 12 sati u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijek, te je odluka organizatora provedena u cijelosti.
Dogovoren je nastavak aktivnosti i biti će zatražen sastanak s resornim ministrom kako bi definirali ostale zahtjeve Sindikata.
Na konferenciji za medije jasno smo dali do znanja da protest nije završen sve do realizacije zahtjeva i ako bude potrebe poduzeti će se masovnije i puno opširnije akcije uz aktivno uključenje sindikata HŽ-a, braniteljskih udruga i ostalih prijevozničkih tvrtki.
Protest je protekao bez i jednog incidenta. Zahvaljujem se članovima sindikata koji su učestvovali u navedenim aktivnostima, jer je pokazana zrelost i zajedništvo u provođenju sindikalnih ciljeva. Uz ovakvo članstvo možemo sve.
Zahvaljujem se i građanima koji su nam dali potporu u našim zahtjevima
ZAGREB
Svi tramvaji su stali točno u podne, evo što je cilj ZET – ovaca
U Zagrebu, Osijeku, Splitu i Rijeci tramvaji i autobusi prestali su voziti točno u podne u znak prosvjeda zbog najave vlade da će ukinuti beneficirani radni staž za određene kategorije radnika.
Nisu vozili 10 minuta, a sindikati su najavili i nove akcije u koje bi se uključili prijevoznici, željeznice i braniteljske udruge iz cijele Hrvatske, ako se njihovi zahtjevi ne uvaže.
Anto Jelić, iz Sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a, na konferenciji za medije ispričao se građanima u ime organizatora prosvjeda i pozvao ih na razumijevanje.
Kazao je kako je njihov cilj beneficirani radni staž jer, kako kaže, vozači autobusa i tramvaja ne mogu raditi do 67. godine života.
SPLIT
Prosvjed vozača Prometovih autobusa podržali i putnici: Ja sa 69 godina ne znam ni hodat, a kamoli vozit!
Upozorili su na zakon po kojem bi morali za volanom biti do 67. godine
Prosvjed vozača Prometovih autobusa koji su na pet minuta simbolično točno u podne stali kako bi upozorili na zakon koji bi ukinuo beneficirani radni staž, odnosno kada bi vozili do 67. godine života, a ne do 57 godina starosti, mahom su podržali Splićani. Istina, pet minuta im se nije činilo mnogo, pa kad su saznali o čemu se radi, u tišini su dali podršku.
Ulazeći u, u narodu kultnu 60-ku, jedan je čovjek sažeo besmislenost najava iz Vlade o odlasku u mirovinu deset godina stariji. Istovremeno, naglasimo, gotovo se ništa nije promijenilo u korist šofera izloženih napadima.
Ja imam 69 godina, ne znam više ni hodat, a kamoli vozit! - kazao je putnik na liniji prema Omišu.
Dometnuo je, u Smojinom duhu, da je s paljenjem svjetla došlo loše narodu.
Predsjednik podružnice Sindikata vozača i prometnih radnika 'Prometa' Teo Bulić objasnio je apsurdnost promjena.
- Nemoguće je raditi do 67. godine ovaj posao s obzirom na psihofizičke i motoričke sposobnosti u toj dobi. Tim više što mi profesionalni vozači svakih pet godina moramo ići na liječničke preglede koji su sve rigorozniji. To znači da bi ostali bez posla u najosjetljivijim godinama. Naš je posao jako odgovoran, samo promislite da u zglobni autobus stane između 150 i 200 putnika, a i sam promet u gradovima je sve zahtjevniji - kazao je Bulić.
U 'Prometu' je zaposleno 320 vozača, dodao je, i stalan je nedostatak šofera.
- Već danas ima barem 20 kolega koji, nažalost, više nikad neće sjesti za volan - podvukao je.
Da se odlaskom u kasniju mirovinu vozača igraju i sa sigurnošću putnima upozorava sindikalac Hrvoje Mlikota. Osim toga, naveo je kako inače javni gradski prijevoznik rijetko pronalazi zamjensko radno mjesto za vozače koji ne uspiju proći zahtjevni liječnički pregled. Rekao je i da je teško zamisliti vozača za volanom sa 67 godina, posebice kada se zna i kojim su svakodnevnim pritiscima izloženi.
Za kraj se poslužimo riječima vozača Hrvoja Mužinića.
- Misli li Vlada da mi s posla idemo direktno na Lovrinac?! - direktan je Mužinić.
RIJEKA
Vozači zastavili autobuse Autotroleja: Neće odustati od obrane svojih prava
Sindikalisti Autotroleja Alen Bartulac i Darko Špoljarić izjavili su kako vozači ne traže nikakva nova ili posebna prava nego samo žele zadržati postojeća s obzirom da je riječ o iznimno stresnom poslu.
Kao što je bilo i najavljeno, vozači riječkog Autotroleja danas su točno u podne, zaustavili autobuse gradskog javnog prijevoznika na deset minuta, u znak prosvjeda protiv najavljene mirovinske reforme, kojom se predlaže ukidanje beneficiranog radnog staža za profesionalne vozače.
Sindikalisti Autotroleja Alen Bartulac i Darko Špoljarić izjavili su kako vozači ne traže nikakva nova ili posebna prava nego samo žele zadržati postojeća s obzirom da je riječ o iznimno stresnom poslu.
Najavili su skore pregovore s ministrom prometa Olegom Butkovićem, ali i nove sindikalne akcije ako se ne prihvate njihovi zahtjevi.
Profesionalni vozači sada imaju beneficirani radni staž na način da im se za svaku godinu rada obračunava 14 mjeseci staža.
Od obrane tog prava nemaju namjeru odustati.
OSIJEK
U Osijeku u podne zaustavljen javni prijevoz na pet minuta
Danas točno u podne, vozači osječkog GPP-a zaustavili su na pet minuta vozila javnog gradskog prijevoza.
GPP se na taj način pridružio zajedničkoj akciji sindikata vozača i prometnih radnika u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku da se na desetak minuta zaustave vozila javnog gradskog prijevoza kako bi se upozorilo na najavu Vlade da će se vozačima gradskog prijevoza ukinuti beneficirani radni staž.
Predsjednik sindikata vozača i prometnih radnika osječkog GPP-a, Miljenko Benc, pojasnio je kako je cilj akcije reagirati na najave Vlade o ukidanju beneficiranog radnog staža za vozače i povećanja radnog staža do 67. godine.
Unatoč činjenici da su plaće u GPP-u solidne za hrvatske prilike, da njihovih 180 vozača imaju dobar kolektivni ugovor, vozači rade u iznimno teškim uvjetima, voze u prometnim gužvama, u noćnim smjenama, nezaštićeni su od napada nezadovoljnih, bezobraznih i agresivnih putnika i pod stalnim su stresom, što je posebice došlo do izražaja u zadnjih šest mjeseci kada su dvije osobe u Osijeku izvršile samoubojstvo bacanjem pod tramvaj.
Kako ne bi previše ometali dnevni red i da putnici ne čekaju predugo, u GPP-u su odlučili da će tramvaji ipak biti simbolički zaustavljeni na pet minuta. Točno u podne tramvaji su se tako zaustavili na najbližoj stanici te su pet minuta kasnije nastavili s vožnjom.
Benc je upozorio kako je ovo samo prvi korak te da, ako se zahtjevi sindikata ne uvaže, slijede opsežnije akcije u koju će se uključiti prijevoznici, željeznice i braniteljske udruge iz cijele Hrvatske.