Nema jamstva da će nakon isteka najma vozila ostati u našem vlasništvu’, upozoravaju sindikalci
Zbog katastrofalnog stanja voznog parka, "Promet" do nabave novih autobusa planira unajmiti 10 vozila na rok od godinu dana, što će na godišnjoj razini koštati 5,6 milijuna kuna bez PDV-a!
Prema najavama Željka Krnića, direktora javne prijevozničke tvrtke, unajmljeni autobusi na naše bi ulice trebali stići oko Nove godine. Kako nas je izvijestio "Prometov" čelnik, unajmit će se pet niskopodnih dizelskih "solo" vozila po cijeni od 183 eura dnevno, te pet niskopodnih "hibrida" čija je dnevna zakupnina 225 eura.
"Plinaše" plaća i država
To znači da će se za dnevno korištenje 10 autobusa izdvajati 2037 eura, odnosno 61.110 eura mjesečno, a kada tu brojku pomnožimo s 12 mjeseci, dolazimo do iznosa od 733.320 eura godišnje, što preračunato u kune iznosi već spomenutih 5,6 milijuna kuna.
Usporedbe radi, da se ide u kupnju novih vozila iste vrste, za novi niskopodni autobus valjalo bi izdvojiti oko 220.000 eura, dok je vozilo na hibridni pogon 30-ak posto skuplji, pa bi njegova cijena dosegnula gotovo 300.000 eura. Ispada da bi se za cijenu godišnjeg najma mogla kupiti tri nova autobusa, da ne spominjemo mogućnost obnove voznog parka s "busovima" na plinski pogon, za kakvim je posegnuo riječki prijevoznik "Autotrolej" i 40 posto potrebnog novca za njihovu nabavu osigurao od državnog Fonda za zaštitu okoliša.
– Svi smo, i zaposlenici i građani, svjesni trenutačnog stanja našega voznog parka. Naime, neki autobusi toliko su stari da se više ne mogu ni popraviti zbog kvarova i nemogućnosti nabave rezervnih dijelova. U ovom trenutku broj ispravnih vozila nije dovoljan za obavljanje gradskog prijevoza putnika, a taj se opseg svakodnevno povećava – pojasnio je Krnić potrebu za ovim, mogli bismo reći, očajničkim potezom "Prometa" i njegovih suvlasnika.
Natječaj za najam je proveden, no ono što je još uvijek nejasno jesu izvori financiranja projekta. Naime, na to pitanje direktor nam je tek odgovorio kako je u izradi plan poslovanja tvrtke za 2016., u kojem će biti predviđeno i optimalno financiranje najma 10 autobusa.
Iz Banovine su nam poručili da će se, radi iznalaženja najboljeg modela financiranja, "osnovati radna skupina koja će s zajedno s Upravom \'Prometa\' obaviti taj posao". Po svemu ispada da ćemo na odgovor na to ključno pitanje očito još pričekati.
Hoće li biti za plaće
Inače, u "garaži" gradske tvrtke sada se nalazi 136 vozila, od kojih je za uredno odrađivanje postojećeg voznog reda svakodnevno potrebno njih 120. Zabrinjavajući je, međutim, podatak da je od ukupnog broja vozila njih čak 20 u ovom trenutku – neispravno.
Pitanje opravdanosti najma vozila postavio je poslovodstvu i suvlasnicima Teo Bulić, predstavnik Sindikata vozača i prometnih radnika "Prometa", u ime svojih kolega koji strahuju da bi novi financijski teret mogao utjecati na redovitu isplatu njihovih plaća.
Prema Bulićevim riječima, Sindikat je Upravi tvrtke najprije predlagao kupnju polovnih autobusa, no taj prijedlog nije prošao.
Što se tiče unajmljivanja 10 vozila, radnici bi pristali na cijenu koja po autobusu iznosi maksimalno 5000 eura, uz pravo prvokupa isteka jednogodišnjeg zakupa, te umanjenje ukupne kupoprodajne cijene za već plaćene iznose najamnine.
– Pregovori su bili usmeni, no pred članove Nadzornog odbora došao je prijedlog ugovora, konkretno s "Ivecom", u kojem je naveden iznos mjesečnog najma po vozilu od 5500 eura plus PDV, s tim da se nakon godinu dana autobusi vraćaju iznajmljivaču bez ikakve garancije da će nakon toga ostati u "Prometovu" vlasništvu. Zbog toga smo se najviše pobunili, o čemu smo u pisanom obliku izvijestili Nadzorni odbor – kazao nam je Bulić.
Nedostaje još 30 vozila
Sindikalci u javnom prijevozniku napominju kako je neupitna potreba za novim autobusima s obzirom na katastrofalno stanje voznog parka, tako da, ustvrdio je Bulić, "Prometu" ovog trenutka treba 30, a ne 10 vozila. Proteklo je, dodao je, već osam godina otkad se nije kupio ni jedan zglobni autobus.
– Pitanje je što će biti s novom nabavom i kada će biti realizirana. Prema informacijama koje imam, novi autobusi bi došli tek na jesen 2016. godine. Uostalom, i cijela ova priča s najmom trebala je krenuti s početkom školske godine, pa se, vidite, oteže s njom sve do sada – napomenuo je "Prometov" sindikalac.
NIKOLINA LULIĆ
SNIMIO BOŽIDAR VUKIČEVIĆ / CROPIX
*************************************************
REAKCIJA SINDIKATA VOZAČA I PROMETNIH RADNIKA
**************************************************
PROMET SPLIT
UPRAVI DRUŠTVA
DIREKTOR
g.ŽELJKO KRNIĆ
Poštovani, povodom obavijesti predstavnika radnika u N.O. o zakazanom sastanku istog za dan 11.11. 2015g. (srijeda) na kojem bi se između ostalog raspravljalo i o najmu autobusa našeg Društva, istim povodom sastanak je održalo i Upravno Vijeće Sindikata vozača i prometnih radnika s predstavnikom radnika u nadzornom odboru dana:10.11.2015g.
Temeljem rasprave na Upravnom Vijeću ovim putem Vam želimo iznijeti stav i razmišljanja
Sindikata u svezi spomenutog plana.
Na jednom od sastanaka Uprave i Sndikata održanom u srpnju Uprava je predložila da se ide u najam autobusa i to 5 kom polovnih dizela za 5000 eur i 5 kom hibridnih za 7000eur.
Saindikat vozača predlagao je polovna vozila, jer je Društvo do sada ima vrlo dobra iskustva s takvim vozilima, pogotovo što je nabava preko RBD-a na vrlo dugom štapu da ne kažemo upitna.
No, sagledavajući činjenično stanje u Društvu, manjak autobusa, iskakanje linija, starost vozila, približavanju početka školske godine u daljnim razgovorima s Upravom prevagnula je opcija najma, ali s opcijom da za maksimalno naznačenu mjesečnu cijenu po vrsti vozila Promet-Split ima obvezu
goriva, AdBlue, vozač, čiščenje i pravo otkupa nakon isteka jednogodišnjeg najma s uračunatom cijenom najma.
Naglašavamo da je sve izneseno bio usmeni dogovor Sindikata i Uprave, te smo nemalo ostali iznenađeni i zatečeni kada smo uvidjeli prijedlog ugovora o najmu vozila primjerice za dizel
5.490,00eur plus PDV, te da odmah po isteku vremena zakupa, zakupoprimac dužan vratiti
autobuse zakupodavcu.
Zbog izmjenjenih okolnosti i očito netočnih informacija prilikom pregovora kao i ne postojanje pisanog dokumenta o isplativosti projekta za Sindikat vozača ovaj projekt je neprihvatljiv.
Sa štovanjem
Split, 10. 11. 2015g.
Zoran Vidović
UPRAVI DRUŠTVA
DIREKTOR
g. ŽELJKO KRNIĆ
Poštovani,
Kako je Sindikat zaprimio Vaš odgovor na dopis istoga u svezi najma autobusa u kojem tražite da dostavimo pisani dokument o isplativijem projektu.
Moramo naglasiti da Sindikat vozača i prometnih radnika ostaje pri svome stavu izrečenom u predmetnom dopisu i ovim putem želimo se referirati na zahtijev o dokumentaciji za isplativijim projektom.
Zadaća Sindikata je zastupanje prava i interesa radnika i naravno da je nezaobilazna zainteresiranost za stanje i način na koji se provodi poslovna politika Društva.
U tu svrhu Sindikat vozača i prometnih radnika je predlagao polovna vozila kao jedno od rješenja koja su se dosada u praksi Društva pokazala svrsishodna.
No, kao Sindikat nemožemo kupovati i nabavljati vozila pa time nema potrebe od Sindikata za takvim dokumentom, to je zadaća za rukovoditelje koji sudjeluju u izrdai plana razvoja tvrtke i ostvaruju tehničko poslovnu suradnju s vanjskim osobama i društvima.
Dakle na rukovoditeljima je da propituju tržište prave planove i na osnovu takvih radnji se donose najbolje odluke za tvrtku.
S poštovanjem
Split, 24.11.2015g.
Zoran Vidović
"Promet" do nabave novih autobusa planira unajmiti 10 vozila
- Detalji