Prometova garaža u Hercegovačkoj ulici
Grad će osnovati firmu "Split parking" za upravljanje javnim parkiralištima, izgradnju garaža i novih naplatnih parkirališta. Time se vrši direktan udar na "Promet". Nova tvrtka preuzela bi koncesije na ulična, izvanulična parkirališta i garažu na Sukoišanu.
Kao razlog navodi se da "Promet" nije u stanju ulagati u rješavanje parkirališnih problema po gradu, jer se mora brinuti o prijevozu više negoli je potrebno, zato što drugi suvlasnici ne sudjeluju u dovoljnoj mjeri. Gradonačelnik bi radije preuzeo "Hvidru".
Iako u Gradu tvrde da bi izdvajanje parkirališta išlo u korist racionalizacije "Prometova" poslovanja, direktor Željko Krnić nije mi odgovorio na poslana pitanja: "Podržavate li ideju Grada o izdvajanju 'Prometovih' parkirališta u novu firmu?"; "Na koji način će 'Promet' uspješno poslovati ako izgubi 22 milijuna kuna godišnjeg prihoda od parkiranja?"
Dobit javnog prijevoznika u 2014. iznosi 3 milijuna kuna. Ukupni preneseni gubitak je 50 milijuna kuna. Izdvajanje parkirališta "Promet" bi uvalilo u velike gubitke, u pet godina ostao bi bez 100 milijuna kuna prihoda od naplate parkiranja.
Ali, "Prometov" problem je možda još veći. Nepravomoćnom presudom izgubili su spor protiv slovenskog "A-Cosmosa". Potvrdi li to pravomoćna presuda, budući da se Grad nije htio nagoditi za 30-ak milijuna kuna, gradsko poduzeće moglo bi završiti u stečaju, kako se pisalo, ili ostati bez parcele za autobuse u Hercegovačkoj. Ostanu li bez nekretnina i prihoda od parkirališta mogli bi se ugasiti, a onda će nas prevoziti privatni koncesionari.
Poteštat Baldasar je rekao da bi se "Promet" iselio u Dračevac za najmanje četiri godine, a u Hercegovačku bi stavio poslovno-stambenu zonu. Gradonačelnik kaže da će Trg Hrvatske bratske zajednice, gdje bi preselio Općinski sud sa Dračevca, riješiti za tri godine, ali tu ne vidimo da ima pomaka. Je li "Prometov" problem u vrijednim nekretninama koje trebaju postati građevne?